Hoe bereik je de eerste pagina van Google?

Hoe bereik je de eerste pagina van Google?
door

De eerste pagina van Google, de gouden graal voor de meeste bedrijven. De eerste pagina is waar jij met je bedrijf wilt pronken, daar waar je doelgroep jou het eerste ziet. Het is voor iedere ondernemer met een website een belangrijk streven om zo hoog mogelijk op de eerste pagina van Google te belanden en vooral om daar ook te blijven. Om dit voor elkaar te krijgen, is het belangrijk om te begrijpen hoe Google in de basis in elkaar steekt.

De drie delen van Google

Google draait onder andere om het zoeken naar diensten en producten en bij deze zoektocht wordt Google verdeeld in drie gedeelten, namelijk het betaalde Adwords gedeelte, het organische gedeelte en het lokale gedeelte op Google (Mijn Bedrijf). Uiteraard is er een verschil tussen deze drie delen. Bij Adwords kom je dan wel direct bovenaan in Google, echter de prijs is hoog. Bij Adwords wordt namelijk iedere klik van een bezoeker bij je in rekening gebracht. Het organische gedeelte wordt door Google zelf ingericht waarbij de oorspronkelijke functie als zoekmachine voorop staat. Google mijn bedrijf is voor lokale bedrijven bedoeld die vindbaar worden op het moment dat iemand lokaal op zoek gaat naar een dienst die wordt aangeboden in de regio. Ook moet hiervoor een bepaalde waarde voor moeten worden opgebouwd om op meerdere relevante zoektermen hiervoor vindbaar te worden.

Welk deel is het meest interessant?

Het spreekt voor zich dat je als bedrijf wilt weten welke van de drie delen binnen Google het meest interessante is. Het organische gedeelte, is het meest effectief, maar ook in financieel opzicht het meest aantrekkelijk. Vaak schakel je een bedrijf in die een SEO campagne opzet en hier betaal je dan een vast bedrag per maand voor, in plaats van een bedrag per klik zoals bij Adwords. Het bedrag wat je betaalt, blijft dus gelijk, ongeacht je plaats in Google en het aantal bezoekers wat wordt gegenereerd.

Bovenaan in Google komen

Je scoort hoog in Google door te analyseren welke zoektermen je doelgroep gebruikt. Vervolgens ga je je website met deze zoektermen optimaliseren. Ten opzichte van voorgaande jaren is Google helaas een stuk slimmer geworden. Voorheen was het voldoende om de zoektermen in je website te verwerken. Tegenwoordig wordt de waarde van een website ook meegewogen in hoe hoog een website in Google scoort.

Hoog in Google blijven

Om hoog in Google te blijven scoren, draait alles om relevante links en signalen. Komen er geen relevante links en signalen meer binnen, dan zal de website uiteindelijk steeds verder in Google zakken.

Hoog scoren, hoe lang duurt dat?

Geduld is een schone zaak. Bij een hoge score in Google ben je ook afhankelijk van wat de concurrentie doet. Er kan dan ook op voorhand geen garantie worden gegeven over hoe snel je hoog scoort in Google. Een manier om de vooruitgang bij te houden, is een maandelijkse analyse toe te passen.

Share

Recent Posts

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *